Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

ေလာင္ဂ်န္း ေရကာတာေၾကာင့္ လူ ၁ ေသာင္း ၆ ေထာင္ ဝင္ေငြ က်ဆင္း

  • Tuesday, December 14, 2010
  • .
  • အေၾကာင္းအရာ >

  • ခ်င္းမိုင္ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ခ႐ိုင္တြင္းရွိ ေလာင္ဂ်န္းျမစ္အတြင္း ေရကာတာသစ္တခု တည္ေဆာက္ျပီးေနာက္ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း မူဆယ္ၿမိဳ႕နယ္ေန ေဒသခံ ၁၆၀၀၀ ေက်ာ္၏ ဝင္ေငြမ်ား
    က်ဆင္းသြားသည္ဟု ရွမ္းအဖြဲ႔ႏွစ္ခုက အစီရင္ခံစာ ယေန႔ ထုတ္ျပန္သည္။ေလာင္ဂ်န္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရႊလီျမစ္ႏွင့္ တဆက္ထဲျဖစ္ျပီး ျမစ္ညာဘက္က ေရကာတာေၾကာင့္ မူဆယ္ျမိဳ႕ႏွင့္ နမ့္ခမ္းျမိဳ႕အၾကား ေက်းရြာ ၂ဝမွ ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရး အေပၚ မီခိုေနရသူမ်ားကိုေန႔တဓူဝ သက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ဘဝကို ထိခိုက္မႈျဖစ္ရေၾကာင္း ရွမ္းသဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ေရးရာ အဖြဲ႔ SSEO ႏွင့္ ရွမ္းအမ်ဳိးသမီးေရးရာ ဆက္သြယ္ လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္ေရးအသင္း SWAN တို႔၏ High and Dry “ျမင့္တခ်ီ ခန္းတလွည့္” ျပဳစုထားေသာ အစီရင္ခံစာက ဆိုသည္။

    chantaungs

    ေလာင္ဂ်န္း ေရကာတာသစ္ တည္ေဆာက္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ျပႆနာမ်ားကို SWAN အသင္းမွ နန္းခ်န္ေတာင္းက ႏုိင္ငံျခား သတင္းေထာက္မ်ားကလပ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားေနစဥ္

    အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဒသခံမ်ားႏွင့္ ၅ လေက်ာ္ ပူးတြဲစုေဆာင္းထားသည့္ အစီရင္ခံစာအရ ေလာင္ဂ်န္း ေရကာတာေၾကာင့္ ယခုႏွစ္ ဧၿပီလမွစ၍ ျမစ္ေရအက်ယ္၏ ၆၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ တိမ္ ေကာလာၿပီး ျမစ္ေရနိမ့္ျခင္း၊ အတက္အဆင္း မမွန္ျခင္းတို႔ ျဖစ္သျဖင့္ ကုန္ေလွ်ာ့တင္လာရၿပီး နယ္စပ္ စက္ေလွ လုပ္ငန္းလုပ္သူမ်ား၏ ဝင္ေငြ က်ဆင္းသြားရသည္ဟု သိရသည္။

    “ေရပိတ္ၿပီးေတာ့မွ ေရအားလွ်ပ္စစ္လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေအာက္ပိုင္းမွာ မခန္႔မွန္းႏိုင္တဲ့ ေရခမ္း ေျခာက္မႈေတြ ျဖစ္လာတယ္ေပါ့ေနာ္။ လွ်ပ္စစ္ထုတ္ၿပီး ေရျပန္လႊတ္တဲ့အခ်ိန္မွာဆိုရင္ ေရက ျပန္ၿပီး တခ်က္ထဲ (ေစာင့္) တက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္” ဟု SSEO ေျပာခြင့္ရသူ ဆရာစိုင္းစိုင္းက မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

    ေဒသခံမ်ားက ရြာအလိုက္ စက္ေလွအဖြဲ႔မ်ား တည္ေထာင္ထားၿပီး အလွည့္က် လုပ္ကိုင္ၾကသည္။ ယခင္က စက္ေလွအဖြဲ႔တခုကို တေန႔ အသြားအျပန္ ၁၀ ေခါက္ထိ ေျပးဆြဲရၿပီး ၁ဝ ရက္လ်င္ တဖြဲ႔ ပွ်မ္းမွ် ေငြက်ပ္ သိန္း ၂ဝ ခန္႔ ဝင္ေသာ္လည္း ယခုအခါ ထက္ဝက္ခန္႔သာ ရေတာ့သည္ဟု သိရသည္။ အၾကမ္းမ်ဥ္းအားျဖင့္ အိမ္ေထာင္စု ၁၆ စုကုိ အဖြဲ႔တဖြဲ႔အျဖစ္ ဖြဲ႔ေလ့ရွိသည္ဟု အစီရင္ခံစာတြင္ ပါရွိသည္။“တခ်ဳိ႕ေန႔ေတြမွာဆို ေန႔ခင္းပိုင္း ေရတက္လာမယ္၊ မြန္းလြဲဆို ျပန္က်မည္၊ ညေနဘက္ေရာက္ရင္ ျပန္တက္လာရင္ တက္လာမယ္။ ၾကိဳတင္မွန္းလို႔ မရဘူးျဖစ္ေနတယ္” ဟု ေဒသခံတဦး၏ ေျပာ ၾကားခ်က္ကို အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

    စိုက္ပ်ဳိးေရးထြက္ကုန္၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာ၊ ေဆာက္လုပ္ေရး၊ လွ်ပ္စစ္၊ အဝတ္အထည္၊ တြင္းထြက္ ပစၥည္းမ်ားကို အျပန္လွန္ ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ ေရႊလီျမစ္ ေရလမ္းကိုလည္း အသံုးျပဳေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။အျမင့္ ၁၁၀ မီတာရွိ ေလာင္ဂ်န္း ေရကာတာကို ၄ ႏွစ္ၾကာတည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ဇူလိုင္လတြင္ စတင္ လည္ပတ္ခဲ့သည္။
    ေရအားလွ်ပ္စစ္အတြက္ တ႐ုတ္ ကုမၸဏီမ်ားက ဧရာဝတီ၊ သံလြင္၊ ခ်င္းတြင္း၊ ေပါင္းေလာင္း၊ ေရႊလီျမစ္မ်ားေပၚ တြင္ ေရကာတာေပါင္း ၅ဝ ခန္႔ တည္ေဆာက္ေနသည့္ အနက္ ရွမ္းသဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္အဖြဲ႔ SSEO က အခု ၂ဝ ခန္႔ကို ေစာင့္ၾကည့္ေနသည္ဟုလည္း ဆိုသည္။

    http://mizzimaburmese.com/news/