Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

ရန္ကုန္-ယူနန္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္မည္

  • Friday, December 17, 2010
  • .
  • အေၾကာင္းအရာ >

  • ျမန္မာႏိုင္ငံ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္သို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းကို ၂၀၁၁ ခု ဇန္န၀ါရီလ ၌ စတင္ ေဖာက္လုပ္မည္ဟု ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျမန္မာ့ မီးရထား ၀န္ႀကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိ တဦးက ေျပာဆိုသည္။
    train-from-Mirror

    တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ခ်စ္ၾကည္ေရးလက္ေဆာင္ ရထားတြဲမ်ားေနျပည္ေတာ္တြင္ ေတြ ႔ရစဥ္(ဓာတ္ပံု-ေၾကးမံု)

    အဆိုပါ ကီလိုမီတာ အရွည္ ၁၉၂၀ ရွိ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္းသည္ ၁ နာရီ လွ်င္ ကီလိုမီတာ ၂၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ မည္ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
    တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္သည့္ အျမန္ရထားလမ္း စီမံကိန္းတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အေနာက္ ပိုင္း ေဒသ ယူနန္ျပည္နယ္ၿမိဳ႕ေတာ္ ကူမင္းႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေဖာက္လုပ္မည့္ ယခု လမ္းပိုင္းသည္ တခု အပါအ၀င္ ျဖစ္
    ေၾကာင္း ႏို၀င္ဘာလ ၂၆ ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ၌ ေဖာ္ျပထားသည္။

    တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ျမန္မာျပည္ႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈကို အေကာင္းဆံုး အေထာက္အပံေပးႏိုင္မည့္ အဆိုပါ အျမန္ရထားလမ္း စီမံကိန္း တြင္ လမ္းပိုင္းမ်ားစြာ ပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီတခ်ိဳ႕ကိုလည္း လမ္းပိုင္းတည္ေဆာက္ခြင့္ ေပးသြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ယခု အခ်ိန္တြင္ ေဖာက္လုပ္သြားမည့္ ရထားလမ္းေၾကာင္းကုိ ေရးဆြဲၿပီးသြားၿပီဟု အဆိုပါ အထူးစီမံကိန္းတြင္ ပါ၀င္သည့္ မီးရထား ၀န္ႀကီးဌာနမွ အင္ဂ်င္နီယာ တဦးကလည္း ေျပာသည္။

    “ၿပီးခဲ့တဲ့ ေအာက္တိုဘာလ က ကူမင္း မီးရထားအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႔ေတြက မီးရထားတြဲေတြကို ခ်စ္ၾကည္ေရး အေနနဲ႔ လက္ေဆာင္ေပးၿပီး ေနျပည္ေတာ္ ဘူတာႀကီးကိုလည္း ၾကည့္သြားတယ္။ သူတို႔ ေဆာက္မယ့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ရထားလမ္း စီမံကိန္း အတြက္ ေနရာအေနအထား လာေလ့လာတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာ အဖြဲ႔လည္း ပါတယ္”ဟု ၎က ဆိုသည္။စစ္အစိုးရသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ မီးရထားတြဲမ်ား လက္ေဆာင္ေပးအပ္ျခင္း အခမ္းအနားကို သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထား ေသာ္လည္း အသစ္ ေဖာက္လုပ္မည့္ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ရထားလမ္း စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဖာ္ျပသည္ကို မေတြ႕ရွိရေပ။

    “တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ က အေရွ႕ေတာင္ အာရွႏိုင္ငံေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး စီးပြားေရးအရ ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔ လုပ္တဲ့ကိစၥမွာ ျမန္မာျပည္က ၂ ႏိုင္ငံ ရထားလမ္း ေဖာက္ဖို႔ သေဘာတူလိုက္တာ။ စီးပြားအျမင္အရ တ႐ုတ္က ၾကည့္ၿပီး ဘယ္ႏိုင္ငံေတြကေန ငါတို႔ ႏိုင္ငံထဲကိုအခ်ိန္ကုန္သက္သာၿပီး ပို႔ကုန္ေတြေရာက္လာမလဲ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေနတာ။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပူးေပါင္းလုပ္တဲ့ ကိစၥတိုင္းမွာ ပါသြားတာ အကုန္လံုးက ျမန္မာျပည္က အဖိုးတန္ ထုတ္ကုန္ေတြ ခ်ည္းပဲ”ဟု စီးပြားေရး ပညာရွင္ တဦးကေျပာ သည္။ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္ရထားလမ္းပိုင္းကို ျပည္တြင္း ေအးရွားေ၀ါလ္ကုမၸဏီမွ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိေနသည္ဟု သိရသည္။

    ယူနန္ျပည္နယ္ ကူမင္းၿမိဳ႕မွ ကူမင္း-ရန္ကုန္၊ ကူမင္း- ကေမၻာဒီးယား၊ ကူမင္း-လာအို၊ ကူမင္း- ဗီယက္နမ္တို႔ ေဖာက္လုပ္ သြြား မည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၂၀ ျပည့္ႏွစ္ အေစာပိုင္းတြင္ ၿပီးစီးရန္ ခန္႔မွန္းထားေၾကာင္း တ႐ုတ္မီးရထား ထိပ္တန္းအတိုင္ပင္ခံ တဦး ျဖစ္သူ Wan Menshu က ခ်ဳိင္းနား ေဒးလီး သတင္းတြင္ ေျပာဆိုထားသည္။
    တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈတြင္ လက္ရွိ ၈ လေက်ာ္ အတြင္း ကုန္သြယ္မႈ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၉၀၀ ေက်ာ္ရွိ ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းဇယားအရ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း ယခု တပတ္ ျပည္တြင္းထုတ္ 7 Day ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

    ျမန္မာႏိုင္ငံက အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၁၉၀ ေက်ာ္ တင္ပို႔ထားၿပီး တ႐ုတ္ျပည္မွ အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၇၀၀ ေက်ာ္ ျပန္လည္ တင္သြင္းေနဟု ပါရွိသည္။အဆိုပါ ပမာဏထဲတြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏို၀င္ဘာ လ က ေရာင္းခ်ခဲ့ရသည့္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာပြဲေတာ္မွ ရရွိသည့္ ၀င္ေငြမ်ား မပါရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။


    http://www.irrawaddy.org/bur/