Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္ မဂၤလာပြဲေၾကာင့္ အကယ္ဒမီႏွင့္လြဲသည္ဟု သတင္းထြက္ေပၚ

  • Monday, January 24, 2011
  • .
  • အေၾကာင္းအရာ >

  • ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲတြင္ အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ဆု ရမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည့္ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္ မရခဲ့ျခင္းမွာ ၿခိမ့္ၿခိမ့္ သည္းသည္း ဆင္ႏႊဲခဲ့သည့္ ၎၏ မဂၤလာပြဲေၾကာင့္ဟု အႏုပညာ အသိုင္းအ၀န္းတြင္ ေျပာဆိုေနၾကသည္။အကယ္ဒမီပြဲ မက်င္းပမီက အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္ကို “မာမီရွိန္း” ဇာတ္ကား “အတိတ္ရဲ႕အရိပ္” ဇာတ္ကား မ်ားျဖင့္ အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု ရႏိုင္သည္ဟု အႏုပညာအသိုင္းအ၀န္းတြင္ ေျပာဆို ေနခဲ့သည္။

    Academy-Award-for-2009

    အမ်ိဳးသမီး တဦးသာပါသည့္ ၂၀၀၉ အကယ္ဒမီ ထူးခၽြန္ဆု ရသူမ်ား (ဓာတ္ပံု - ဧရာဝတီ)

    “အာဏာပိုင္ေတြက စပြန္ဆာ အားကိုးနဲ႔ ၆ ခါေလာက္ လုပ္သြားတဲ့ အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင့္ မဂၤလာပြဲကို ေတာ္ေတာ္ မ်က္စိ စပါးေမႊး စူးေနတာ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးရဲ႕ သမီး မဂၤလာေဆာင္နဲ႔ အၿပိဳင္လို ခမ္းခမ္းနားနားႀကီး လုပ္သြား ေတာ့ မေက်နပ္တာလည္း ပါတယ္။ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ သမီးရဲ႕ မဂၤလာပြဲနဲ႔ ယွဥ္လိုက္သလို ျဖစ္သြားတာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အူ၀ဲ (အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္) ကို မေပးတာလို႔ ၾကားတယ္” ဟု ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးႏွင့္ နီးစပ္သူတဦးက ဆိုသည္။၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လက က်င္းပခ့ဲသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊ၏ သမီး မသႏၱာေရႊ၏ ခမ္းနား ထည္ဝါလွေသာ မဂၤလာဧည့္ခံပဲြ မွတ္တမ္းမွာ You Tube ႐ုပ္ျမင္သံၾကား အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမွ စတင္ ပ်ံ႕ႏွ႔ံခ့ဲသည္။

    “စိန္စီေသာည” ဟု အမည္ေပးထားသည့္ အဆုိပါ မွတ္တမ္း ရုပ္ရွင္ထဲတြင္ သတုိ႔သမီး မသႏၱာေရႊက စိန္ရတနာ မ်ားကို ကုိယ္လုံးညြတ္မွ် ၀တ္ဆင္ခဲ့သည္။ ၎၏ မဂၤလာပြဲ ေျပာစမွတ္ျပဳၿပီးေနာက္တြင္ မင္းသမီး အိႁႏၵာေက်ာ္ဇင္၏ မဂၤလာပြဲက အခမ္းနားဆံုးျဖစ္သည္ဟု အမ်ားက ေျပာဆိုေနၾကသည္။ဇန္န၀ါရီလ ၂၂ ရက္ေန႔ ေနျပည္ေတာ္ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမရွိ ေလဟာျပင္ ကဇာတ္႐ံု၌ က်င္းပခဲ့ေသာ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ ဆုေပးပြဲတြင္ ဆု ၉ ဆု ေပးခဲ့ၿပီး အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု မပါ၀င္ခဲ့ေပ။အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ျခင္း မရွိသည္မွာ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အပါအဝင္ ၂ ႏွစ္ရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္က အမ်ိဳးသမီးဆုမ်ား တဆုမွ ခ်ီးျမႇင့္ျခင္း မရွိေပ။

    “႐ုိက္ထားတဲ့ ကားေတြ ဒီေလာက္ အမ်ားႀကီးထဲမွာ အာဏာပိုင္ေတြ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အရည္အခ်င္းမ်ဳိး မီတဲ့ အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ မရွိေလာက္ဘူးလို႔ ထင္တယ္။ မစိုး (စုိးျမတ္သူဇာ) ဆိုလည္း “ေက်ာက္စက္ေရ” ကားထဲမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ထားတာ ေကာင္းပါတယ္။ အူ၀ဲ (အိျႏၵာေက်ာ္ဇင္) ဆိုလည္း မဆိုးဘူး၊ ေပးမယ္ဆို ေပးလို႔ရတဲ့ အေျခအေနမွာရွိတယ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္ ထားတာ စုတ္ျပတ္သတ္ေနလည္း သူတို႔ေပးခ်င္ေပးတာပဲ။ ဘယ္ေလာက္ ပီျပင္ေနလည္း သူတို႔ မေပးခ်င္ မေပးဘဲ ေနတာပဲ” ဟု ဝါရင့္ဒါရိုက္တာတဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။

    ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ရံုတင္သည့္ ဇာတ္ကား စုစုေပါင္း ၁၆ ကားရွိသည့္ အနက္ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားဆုကို “ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံ” ဇာတ္ကားက ရရွိခဲ့သည္။အဆိုပါ ဇာတ္ကားဆုကို ဒါ႐ုိက္တာ စင္ေရာ္ ေမာင္ေမာင္၏ စင္ေရာ္႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရးမွ ရရွိျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒါရိုက္တာ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္သည္ ေပၚလစီ ဇာတ္ကားမ်ား ႐ုိက္ကူးေပးျခင္းျဖင့္ အာဏာပိုင္မ်ား ေက်နပ္ ႏွစ္သက္ေစရန္ ျပဳမူေလ့ရွိေသာေၾကာင့္ ခ်ီးျမႇင့္ခံရျခင္းျဖစ္သည္ဟု သတင္းအယ္ဒီတာ တဦးက ဆိုသည္။အမ်ဳိးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆု အျဖစ္ “မိုးည အိမ္မက္ျမဴ” ဇာတ္ကားတြင္ ႏွစ္ကိုယ္ခြဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ မင္းသား ေနတိုးႏွင့္ အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ပို႔ ဆုအျဖစ္ ယင္းဇာတ္ကားတြင္ပင္ စိုးျပည့္သဇင္တို႔ ရရွိသြားသည္။

    အကယ္ဒမီဆုရွင္ ေနတိုးက “အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆုေရာ၊ အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ပို႔ ဆုေရာ မေပးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ရွိခဲ့ေတာ့ ဒီႏွစ္က ကံေကာင္းတယ္ လို႔ေတာင္ေျပာရမယ္။ ကိုယ့္ အႏုပညာေမာင္ႏွမေတြ မရတဲ့အတြက္ ျပည့္ျပည့္၀၀ ၀မ္းသာမႈေတာ့ မျဖစ္ ဘူးေပါ့။ ဆုရမယ္လို႔ မွန္းထားတဲ့ မင္းသမီးေတြအေနနဲ႔ တကယ္ လက္ေတြ႕ မရတဲ့အခ်ိန္မွာ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ ေလ်ာ့သြား ႏိုင္တယ္။ အကယ္ဒမီ ဆုဆိုတာလည္း ႀကိဳးစားမႈအျပင္ ကံတရားနဲ႔ အမ်ားႀကီး ဆိုင္ပါတယ္” ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။၎ကပင္ မိုးညအိပ္မက္ျမဴဇာတ္ကားျဖင့္ ဆုရရန္ အစကတည္းက ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၿပီး ႀကိဳးစားထားေၾကာင္း၊ ယခု အမွန္တကယ္ ဆု ခ်ီးျမႇင့္ခံရသည့္အတြက္ ၀မ္းသာ ေက်နပ္ေၾကာင္း၊ ထိုက္ထိုက္ တန္တန္ ရသည့္ ဆု ဟု ျမင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

    ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႐ံုတင္ျပသခဲ့သည့္ ႐ုပ္ရွင္ ၁၆ ကားထဲတြင္ ဟာသဦးစားေပး ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ၁၀ ကားပါ၀င္သည္။
    ၂၀၀၈ ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးစဥ္က ဟာသဇာတ္ကားျဖစ္ေသာ “အကယ္ဒမီေရွာ့ခ္” ျဖင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ရဲေအာင္ ဆုရရိွခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဟာသဇာတ္ကား မ်ားကိုလည္း အကယ္ဒမီဆုခ်ီးျမႇင့္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆကာ ဟာသဇာတ္ကား ရိုက္ကူးမႈ ပိုမ်ားလာျခင္းျဖစ္သည္ဟု နာမည္ႀကီး ဒါ႐ုိက္တာ တဦးက ေျပာသည္။
    “အခုက အကယ္ဒမီ ဆိုတာ ဘယ္လိုစံႏႈန္းနဲ႔ သတ္မွတ္ၿပီး ေပးေနမွန္းကို မသိေတာ့တာ။ အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု မေပး တာ အမ်ဳိးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ညံ့လာလို႔ လို႔ ေျပာရမလိုျဖစ္ ေနၿပီ” ဟု သ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ေက်ာ္သူက ဆိုသည္။

    ၂၀၀၉ ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ပြဲတြင္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ေက်ာ္ဆန္းက မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားခဲ့ရာ အနာဂတ္တြင္ ျပည္ ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ဒို႔တာ၀န္ အေရး ၃ ပါးကို ဦးထိပ္ထားၿပီး အမ်ဳိးသား အက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မည့္ မီဒီယာသမားေကာင္းမ်ားပီပီ စည္းကမ္းျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ေရးတြင္ အင္တိုက္အားတိုက္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

    ၎က မိန္႔ခြန္းတြင္ “ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ား ႐ုိက္ကူးရာတြင္ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ႐ုိက္ကူးႏိုင္ေစ ေရးအတြက္ ေနာက္ဆံုးေပၚ ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ကင္မရာႏွင့္ ဖလင္ေဆးစက္၊ စတီရီယို အသံကူး ေျပာင္းစက္၊ အေရာင္ခြဲစက္၊ ႐ုပ္ရွင္ဖလင္ကား ကူးစက္တို႔ကို ၀ယ္ယူတပ္ဆင္ေပးခဲ့ၿပီး ေခတ္မီ မီးပိုင္းဆိုင္ရာႏွင့္ အသံပိုင္းဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ားကိုလည္း ညိႇႏႈိင္း ၀ယ္ယူလ်က္ရွိရာ မၾကာမီအသံုးျပဳႏိုင္ေတာ့မည္” ဟု ေျပာခဲ့သည္။
    ဝန္ႀကီးဦးေက်ာ္ဆန္းက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ကို ႏုိင္ငံတကာအဆင့္မီျဖစ္ေစရန္ စက္ပစၥည္းမ်ား ပံ့ပိုးေပမယ္ဟု ေျပာေနေသာ္လည္း ႐ုိက္ကူးေနသည့္ ႐ုပ္ရွင္ကားတခ်ဳိ႕ကို အိမ္နီးခ်င္း ျပည္ပႏိုင္ငံတြင္ အသံကူးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနရဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ႐ုပ္ရွင္ အသိုင္းအဝန္းက သံုးသပ္ေျပာဆုိေနၾကသည္။

    ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ထူးခြ်န္ဆု ခ်ီးျမင့္ပြဲတြင္ ဇာတ္ကားဆု “ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံ” ဇာတ္ကားျဖင့္ စင္ေရာ္ ရုုပ္ရွင္ ထုတ္လုုပ္ေရး၊ ဒါ႐ုိက္တာဆုကို မီးပြားက “ေဇာ္ကကေနသည္” ဇာတ္ကားျဖင့္၊ အမ်ဳိးသားဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ေနတိုးက “မိုးညအိမ္မက္ျမဴ” ဇာတ္ကားျဖင့္၊ အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ပို႔ဆုကို စိုးျပည့္သဇင္က “မိုးညအိမ္မက္ျမဴ” ဇာတ္ကားျဖင့္၊ ဇာတ္ညႊန္း ဆုကို စာေရးဆရာ ျမင့္ဦးဦးျမင့္က “ႀကိဳးၾကာေတာင္ပံခတ္သံ” ဇာတ္ကားျဖင့္၊ တည္းျဖတ္ဆုကို ေဇာ္မင္း (ဟံသာေျမ) က “ေက်ာက္စက္ေရ” ဇာတ္ကားျဖင့္၊ ဓာတ္ပံုဆုကို ကိုကိုေဌးႏွင့္အဖြဲ႔က “အတိတ္ရဲ႕အရိပ္” ဇာတ္ကားျဖင့္၊ အသံဆုကို ဆန္းဦးႏွင့္အဖြဲ႔က “အတိတ္ရဲ႕အရိပ္” ဇာတ္ကားျဖင့္၊ ေတးဂီတဆုကို ဓီရာမိုရ္က “ေဇာ္ကကေနသည္” ဇာတ္ကားျဖင့္ အသီးသီး ရရွိခဲ့ၾကသည္။

    အကယ္ဒမီေပးပြဲသို႔ သြားေရာက္၍ သတင္းႏွင့္ဓာတ္ပံု ရယူမည့္ ျပည္တြင္း သတင္းဂ်ာနယ္ တိုက္မ်ားကို တႏွစ္ထက္ တႏွစ္ ကန္႔သတ္မႈမ်ား ပိုမို ျပဳလုပ္သည္ဟု မီဒီယာအသိုင္းအ၀န္းက ေျပာဆိုေနၾကသည္။ ယခုႏွစ္တြင္ အကယ္ဒမီပြဲတက္မည့္ ရုပ္ရွင္ ေလာကသားမ်ားကိုပါ တင္းက်ပ္မႈမ်ား ရွိသည္။

    http://www.bur.irrawaddy.org/